יום ראשון, 1 בפברואר 2015

מסעדת "פראג הקטנה", טעימה מצ'כיה בלי לצאת מהארץ - little prague




רוצים טעימה קטנה ממזרח אירופה בלי להכתים את הדרכון שלכם בחותמת חדשה?
אז אתם חייבים לבקר באחת ממסעדות הרשת "פראג הקטנה"
לקוחות פראג הקטנה, זוכים ליהנות מהחוויה הקסומה של פראג האגדית, החל מהאלכוהול המשובח, תוצרת מיטב המבשלות הידועות של צ'כיה, וכלה במטבח מזרח אירופי אותנטי ועשיר, הכולל מנות מכלל סוגי הבשרים בבישול איטי, טיגון ואפייה, תפריט ים עשיר ומנות המתאימות במיוחד לצד הבירה והאלכוהול וזאת באווירה חמה וביתית.
בימים אלה, מציגה רשת המסעדות הצ'כית הותיקה, "פראג הקטנה", תפריט חדש ועשיר. את התפריט החדש, תכננו ובנו בשיתוף פעולה במהלך חצי השנה האחרונה  שני שפים. שף הרשת, סלים קרדוש, אשר חזר אליה 8 שנים לאחר שעבד בה כטבח. קרדוש הוא שף ממוצא ערבי נוצרי מנצרת. קרדוש מגיע מרקע של בישול צרפתי ואסייתי, את החיבור אל המטבח הצ'כי עשה בתור טבח ברשת לפני מספר שנים ובעקבות חברותו ארוכת השנים עם הבעלים של הרשת, רסטו פכר. קרדוש יצר דיאלוג קולינארי מיוחד במינו מול השף ראדק פריהונסקי, לשעבר השף של משרד החוץ של הרפובליקה הצ'כית.
ראדק תכנן מנות צ'כיות מסורתיות וקרדוש נתן להם את  הטוויסט המקומי, תוך ניצול הניסיון העשיר שלו (15 שנים) בשלל מטבחי העולם והמזרח התיכון. יחד יצרו השניים את התפריט הנוכחי המציע מגוון רחב יותר של מנות צ'כיות אותנטיות ותפריט נוסף חדש לגמרי של מנות מן הים, דגים ופירות ים.

מסעדת "פראג הקטנה" מונה 3 סניפים.
באלנבי 56 בתל אביב, בבן גוריון 83 בבת ים ובתש"ח 11 באשדוד שבה ביקרנו הצליאקי ואני.
כבר בכניסה למסעדה קשה שלא לשים לב לעיצוב החמים והאינטימי. המסעדה למרות גודלה לא עמוסה שולחנות דבר המשפר מבחינתי פלאים כל אירוח. אחרי שהתרשמנו מהעיצוב היחודי של המסעדה כולל מהבר הרחב והמאובזר התיישבנו לנו בחדרון פרטי המכיל 4 שולחנות והחגיגה החלה.




ע"י מלצר חביב הוגשו לשולחן שלנו מבחר של מנות ראשונות שהגיעו עם הסבר מפורש מה מותר לצליאקי לאכול ומה לא. המנות הוגשו בגרסת הטעימות לבקשתנו בכדי שנוכל להתרשם ממבחר רב יותר של מנות.
כבר מטעימת המנות הראשונות שהוגשו הבנתי שאוכל כזה לא אכלתי מעולם והשתדלתי להשאר עם ראש פתוח, וברוב המנות הצלחתי לשמחתי.
 
רול חציל בנוסח בלקני - חציל מטוגן ממולא תערובת גבינות שמנות ורוטב סלסה מרענן
י
 
פטה כבד עם שומן אווז וריבת בצל
 
סלט איקרא לבן
 
לנגוש- לחם דק בטיגון עמוק ועליו מרינדת שום וגבינה מגורדת
 
ממרח צ'כי מסורתי- ממרח גבינה ומיונז עשיר בשום
 
ובשביל שהאוכל יחליק טוב לגרון חייבים בירה טובה. אז בפראג הקטנה הבירה לא מגיעה בכוסות בודדות indecision.
 
לאוהבי האלכוהול "פראג הקטנה" היא בגדר גן עדן.
אפילו לא חובבת כמוני לא שיחררה בקלות את הכוס של הקסטיל רוג' המדהימה.
 
אחרי המנות הראשונות ולמרות שכבר דיי שבענו הוגשו המנות העיקריות ע"י מלצר חביב אחר (או אותו אחד..האמת לא הצלחתי לעקוב הם כולם היו יעילים וחביבים מאודsurprise ).
 
גולש צ'כי מסורתי- את המנה הזאת סיימתי כמעט לבדי והיא היתה מעולה.
פשוט אין דרך לתאר את רכות הבשר וטיב התבלון..מומלץ מאוד
 
צלעות- שהן חלק מפלטת קורניבורים, פלטת בשר של קילו המכילה צלעות, שיפודי פרגיות, נקניקיות מבשרים שונים. הצלעות היו מזוגגות ברוטב מתקתק מדהים שגם לנו ללקק את האצבעות, מעדן.
 
סטייק לבן - את המנה הזאת הצליאקי אכל במלואה ולפי העצם שכורסמה אף היא קלות אני מניחה שהמנה היתה לו טעימה מאוד
 
מבחר נקניקיות - עוף, עגל ולבן צרובות על הגריל.
 
למרות שרוב המנות היו לי חדשות מבחינה קולינרית התנסתי ברובן ומאוד מאוד אהבתי והתחברתי לסגנון האוכל. לעומתי לצליאקי האוכל מאוד הזכיר את בית הוריו ולא פעם במהלך הארוחה הוא ציין שהוריו היו מתענגים פה על אוכל של בית עשוי בצורה מושלמת.
 
בסיום הארוחה ולמרות שהתעקשנו שאין לנו מקום להכניס אפילו לו ביסון קטן המלצר התעקש שאת הבלינצס המסורתי של "פראג הקטנה" אנחנו חייבים לטעום. והאמת הוא צדק. בלינצס עשוי בצורה מושלמת ממולא בשוקולד, ריבה וגבינה. מנה מתוקה ומדהימה שסיימה ארוחה מוצלחת עם טעם טוב ורצון לשוב ולבקר בקרוב ב"פראג הקטנה".
 
 
 
קצת אודות רשת "פראג הקטנה":
המסעדה הראשונה של רשת "פראג הקטנה" נפתחה בשנת 2002 בתל אביב ע"י בחור צכ'י צעיר בשם רסטיסלב שבביקור בארץ התאהב בה וגם בבחורה מקומית שלה נישא.
המסעדה החלה את דרכה כבר קטן באזור שוק הכרמל ורב אורחי המקום היו עובדים זרים שבאו על מנת להנות מטעמי הבית הזכורים להם מארץ מולדתם ולבירה הצ'כית שטרם נראתה בארץ בזמנו. כבר בשנת הפתיחה הראשונה, מחוסר מקום בעקבות הפופולאריות הרבה, העתיק רסטיסלב, מקים המקום,את המסעדה לרחוב הירקון 58 למסעדה מרווחת יותר שעמדה במקומה עד2005. ושוב בשל ביקוש עולה הועתקה המסעדה אל המיקום הנכחי והמרכזי באלנבי 56. הקונספט היחיד במינו המשיך למשוך לקוחות, וכיום ניתן למצוא את האחיות הקטנות למשפחת פראג גם בטיילת בת ים ובמרכז העיר אשדוד (באזור הסיטי). פראג הקטנה מציעה ללקוחותיה חברות במועדון הרשת המקנה מגוון הטבות, בניהן ערבי בירה ללא תחתית, ארוחה ביום ההולדת, הנחות קבועות ועוד.
 
 
רשת "פראג הקטנה"
אלנבי 56 בתל אביב
בן גוריון 83 בבת ים
תש"ח 11 באשדוד
טלפון להזמנות : 1700-506-566
 
 
 
בתאבון kiss
 
 
 
 
 
 
 
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה