יום שבת, 7 בפברואר 2015

"המדריך לטבעונות בריאה", הספר שיעשה לכם סדר בתזונה



 
טרנד הטבעונות, אשר הולך וצובר תאוצה ברחבי העולם וגם בישראל, הינו שילוב מנצח בין בריאות ואידאולוגיה.
התזונה הטבעונית מבוססת על מזונות צמחיים ונמנעת ממזון מן החי, לרבות בשר, דגים, ביצים, חלב וברוב המקרים גם דבש.
יש טבעוניים שנמנעים גם ממזונות מעובדים כמו סוכר לבן וקמח לבן. במרבית  מהמקרים הללו מדובר בטבעונים אשר עברו לטבעונות מסיבות בריאותיות. יתרונותיה של הטבעונות קשורות לחמלה לא רק כלפי בעלי החיים וכדור הארץ, אלא גם כלפי עצמנו ובריאותנו. תזונה טבעונית יכולה לספק את כל צרכינו ולסייע לנו להקטין את הסיכון למחלות. כך, לדוגמא, בניגוד למה שרבים חושבים, מסתבר כי רק כ-10% ממקרי הסרטן הם תוצאה של גנטיקה. בשאר המקרים מדובר בתוצאה של גורמים סביבתיים, שהמרכזית שבהם היא התזונה שמעודדת התפתחות סרטן בכ-30% מהמקרים. השפעת התזונה גבוהה במיוחד בסרטן המעי הגס והחלחולת ובסוגי סרטן הקשורים להורמונים. תזונה טבעונית ואיכותית מספקת לגוף הגנה מפני סרטן, במיוחד מסוגי הסרטן הקשורים להרגלי תזונה.

הספר החדש "המדריך לטבעונות בריאה", שיוצא לאור בימים אלה בהוצאת פוקוס, מכיל את כל המידע הנדרש למי שמעוניין להפחית צריכה של מזונות מן החי ולספק לגוף את כל הצרכים התזונתיים מהצומח מבלי לפגוע בבריאות. הספר, שמתאים לטבעונים ותיקים או חדשים וגם לכאלה שמעוניינים לשנות את הרגלי התזונה שלהם לתזונה בריאה המבוססת על מזון מן הצומח, מציע לקוראיו גם תובנות חדשות על השלכות התזונה הטבעית על האדם, בעלי החיים והסביבה.

מחברות הספר הן שתי תזונאיות טבעוניות מנוסות, וסנטו מלינה וברנדה דיוויס. השתיים מפריכות בספר מיתוסים רבים על תזונה טבעונית ועונות בהרחבה על שאלות מעניינות כמו: כיצד יכולה תזונה טבעונית להגן עלינו מפני מחלות כרוניות כמו סרטן, מחלות לב וסוכרת; כיצד יכולה תזונה טבעונית לספק לגופנו את כל החלבון הדרוש לו; כיצד יקבל גופנו את מלוא כמות הסידן הדרושה ללא אכילת מוצרי חלב; כיצד להתאים תזונה טבעונית לנשים הרות ומניקות; כיצד להתאים תזונה טבעונית לתינוקות, ילדים וקשישים; כיצד יכולים ספורטאים להתקיים על תזונה טבעונית; איך לשלב שומנים טובים בתפריט ומהם המקורות האיכותיים לשומנים אלה; מהי חשיבותו של ויטמין B12 ומהיכן מומלץ לטבעונים לצרוך אותו; מהם המקורות הצמחיים לצריכה מספקת של ברזל ומינרלים רבים נוספים, ועוד. את ההקדמות למהדורה העברית כתבו ד"ר מיכאל ויינפאס (.M.D), ד"ר גדעון רון (.N.D) וד"ר גיל יוסף שחר (.M.D), והעורכת המדעית של הספר היא אורית אופיר (N.D. ,B.Sc.).   

המדריך לטבעונות בריאה. מאת וסנטו מלינה (R.D. ,M.S.) וברנדה דיוויס (.R.D).
עריכה מדעית: אורית אופיר (N.D. ,B.Sc.). הוצאת פוקוס 322 עמ'. מחיר: 79 ₪.
 
 
 
 
 
 

  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה