יום רביעי, 13 במאי 2020

היינות המומלצים לחג השבועות מבית יקבי כרמל


חג השבועות, המביא איתו את החגיגות המסורתיות של תבואת ארץ זבת חלב ודבש ומסמל את תחילת הקיץ, הוא הזדמנות נפלאה לחגוג את תבואת הארץ גם בתחום היינות עם יינות ישראלים.

כרמל  SelecteD אמרלד ריזלינג קולומברד בציר 2019
אמרלד ריזלינג – קולומברד של סדרת סלקטד הינו יין לבן חצי יבש, מרענן, ארומתי ופירותי. יין קל ונגיש שנותן תמורה מצוינת למחיר. ילווה היטב גבינות, דגים וארוחות קלות. יין יומיומי ש"כייף לשתות ולא לטעום".
אמרלד ריזלינג משתייך לסדרת היינות המובילה בישראל  
SelecteD המאופיינת ביינות נגישים, פירותיים ורעננים המותאמים לחיך הישראלי המאפשרים לכל אחד ליהנות מכוס יין במגוון הזדמנויות, שתייה אישית, ארוחה משפחתית ובכל אירוע ואירוחמחיר מומלץ ל SelecteD- אמרלד ריזלינג הינו 30 ₪. ניתן להשיג ברשתות השיווק ובחנויות היין המתמחות ובאתרי האונליין שלהן.

כרמל Private Collection שרדונה בציר 2019
שרדונה 2019 מסדרת Private Collection מעניק  ביטוי נפלא לזן השרדונה ומציג  ארומות פירותיות של אננס ומלון, לצד מעט וניליות. יין קל, עם גוף בינוני, עשיר בטעמים אשר ילווה היטב מנות עוף קלות, דגים וגבינות קשות. השרדונה משתייך לסדרת Private Collection הזוכה בשנים האחרונות לשבחים רבים בזכות איכות היינות הגבוהה והתמורה למחיר שהיא מעניקה. היינות האדומים של סדרת Private Collection בעלי אופי מורכב ומחוספס ונוכחות בולטת, היינות הלבנים בעלי חומציות גבוהה ותומכת, רעננים ומתאימים לאוכל.
מחיר מומלץ ל-  Private Collection שרדונה 2019  - 40 ₪.
ניתן להשיג ברשתות השיווק ובחנויות היין המתמחות ובאתרי אונליין.

כרמל Vineyardss גוורצטרמינר מבציר 2018
Vineyards גוורצטרמינר 2018 הינו יין לבן חצי יבש מאזור גידול של הרי יהודה וגליל עליון וממסך של 100% גוורצטרמינר ובעל 12% אלכוהול. היין בעל גוון זהוב ירקרק, מתאפיין בניחוחות של ליצ'י וורדים. היין בעל גוף בינוני עד מלא וחומציות מאוזנת. היין ילווה היטב מנות כגון: גבינות עזים, קישים וכן מנות מהמטבח האוריינטלי. כדי ליהנות מהיין בצורה מקסימלית רצוי להגישו בטמפרטורה של 8  מעלות. סדרת Vineyards כוללת יינות איכות מתתי אזורים  הנבחרים של היקב. הכרמים השייכים לסדרה זו מטופלים במסירות ובקפדנות על מנת להפיק יין מצוין המייצג נאמנה את אופי ואיכות הכרמים ותת האזור. מחיר מומלץ לצרכן של היין כרמל Vineyards גוורצטרמינר 2018 הינו 80 ₪ . ניתן להשיג בחנויות היין ובאתרי אונליין של החנויות המובחרות.


לאירוח מושלם יקבי כרמל מציגים את השילובים הקלאסיים של יין וגבינות.
שילוב יין עם גבינות הוא אחד המנהגים הרווחים ביותר בעולם הקולינריה. כולם יודעים שגבינות הולכות מצוין עם יין, אבל לא כולם יודעים איזה יין להתאים לגבינות השונות. אז מה בוחרים, מה קונים ואיך מתאימים יין לגבינות שנקנה לחג?
גבינות ויין אוהבים לחיות בכפיפה אחת, ובהתאמה נכונה ביניהן הגבינה תוציא את המיטב מהיין ולהיפך. לשילוב נכון של גבינות ויין יש גרסאות רבות. על מנת להפוך את האירוע בחג למוצלח, מומלץ לשלב מספר מיני גבינות עם מספר יינות שונים.
בפלטת בגבינות שלנו רצוי לכלול מספר סוגי גבינות צאן ובקר, גבינות רכות, מלוחות, קשות, מיושנות ומעושנות.
על מנת שהגבינות תהיינה במיטבן חובה להגיש אותן בטמפרטורת החדר. מומלץ להוציא אותן מהמקרר כשעה שעתיים לפני האירוע. גם את היינות יש להגיש בטמפרטורה הנכונה – יין אדום ב- 18-200c, יין לבן ב- 10-120c, יין מבעבע ב- 0c6-8.
בהתאמה בין היין לגבינות עדיף לבחור טעמים משלימים או ניגודיים, אולם לעולם לא להגיע למצב שבו האחד משתלט על טעמו של השני.
יינות מבעבעים יתאימו כמעט לכל סוגי הגבינות וירעננו את החך, בפרט עם גבינות בעלות חריפות מתונה. יינות לבנים מתאימים באופן כללי לגבינות רכות וגבינות בעלות טעמים דומיננטיים יותר. חמימות האלכוהול מעצימה חריפות של מאכלים מתובלים ולכן עדיף לבחור יינות לא מדי מורכבים ובעלי אלכוהול נמוך.
ככל שהגבינה חריפה יותר, מומלץ לשלבה עם יין מתוק ומלא יותר. בגבינות מסוג זה הפה מעקצץ וחסר יכולת לחוש באלמנטים שונים ביין. יינות פירותיים ויינות קינוח מתאימים למגוון גדול יותר של גבינות.
לגבינות רכות בשלות כמו ברי או קממבר, בעלות מרקם דומיננטי בפה ואחוזי שומן גבוהים, יתאימו יינות לבנים ארומאטיים עם חומציות גבוהה כמו PC שרדונה יין לבן יבש, שהופק מענבי שרדונה
לגבינות כחולות וחריפות מסגנון רוקפור, המתאפיינות ברמה גבוהה של חריפות ומליחות, אחוזי שומן גבוהים ובעלות טעם עשיר ודומיננטי, יתאימו יינות לבנים חצי יבשים עם נוכחות ארומטית ופרחונית, או יינות קינוח. כרמל גוורצטרמינר מסדרת Vineyards ילווה בצורה המושלמת ביותר את הגבינות האלה. יין לבן חצי יבש, שהופק מענבי גוורצטרמינר. היין בעל אחוז אלכוהול יחסית נמוך וחצי יבש, מתאפיין בארומות של ליצ'י וורדים
גבינות צאן, שהן גבינות בעלות חמיצות ומליחות גבוהה משתדכות היטב ליינות לבנים יבשים כמו שרדונה.
לגבינות יותר עדינות כמו פטה ומוצרלה או אפילו אמנטל יתאימו יינות לבנים יבשים כמו סלקטד סוביניון בלאן.   
גבינות קשות ועתירות טעם כמו, אמנטל, פרמז'ן, גאודה וגרוייר ישתדכו היטב עם יינות לבנים בעלי גוף כמו שרדונה מיושן או לבנים מתוקים.


צילום: אייל קרן




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה