יום שבת, 24 בינואר 2015

מולטיקייק - מאפינס "סולת" ללא גלוטן


שהצליאק פרץ בחייו של האיש (בגיל 29) הוא חשב שזאת פרדה מהמון מאכלים שהוא אוהב.
אולי זה נבע מידיעה שאני והתנור לא חברים מי יודע מה טובים (על מי אני עובדת...שנאה זאת המילה הנכונה ליחסים שהיו לי עם התנור בזמנו). ואני כאישה טובה (פחחחחחח indecision) ניסיתי ועדיין מנסה לשחזר לו מתכונים נטולי גלוטן למאכלי ילדות שאהב ושנעלמו מביתנו בגלל הצליאק. אחד מהדברים שנעלמו היה עוגת סולת. אותה עוגה דביקה ומתוקה (ואסורה). בפעם הראשונה שניסיתי להכין עוגת סולת ממתכון שהורכב ממיקס של מתכונים של עוגות סולת שמצאתי ברשת יצא לי עיסה דמוי דבק נגרים משובח.
 

בדרכי לפח על מנת להשליך את הדבק המוזר והצהבהב נפלה החלטה לנסות לדחוף את העיסה לתנור.."הכי הרבה יזרק לפח אחרי האפיה". העיסה נחה לה בתנור ואני שכבר הספדתי את העוגה בראשי שכחתי ממנה לכמעט שעה וחצי בתנור. וכשנזכרתי הופתעתי מהרכות של העוגה. מאז התערובת עברה שיפור קטן (עדיין הבצק בעל מרקם של דבק) אבל הטעם והמרקם של העוגה מעולים והכי קרובים לעוגת סולת שיש.
 
 
לאחרונה כחלק ממשחקי הרבים עם הצעצוע החדש ומדהים שלי המולטיקייק
 
 התערובת הוכנסה לתבניות המאפינס של המולטי טוסטר ונאפתה שם כ-8 דקות




עוגת סולת ללא סולת surprise 

המצרכים:
1 כוס סוכר
1 כוס שמן
3 ביצים XL
1.5 כוסות קמח קונדיטור ללא גלוטן
1 כוס קמח תירס
1/2 בקבוק תמצית שקדים

לסירופ:
1.5 כוסות מים
1 כוס סוכר
להרתיח כ15 דקות עד לקבלת סירופ נוזלי

אופן ההכנה:
לערבב במיקסר בעזרת המקציף את השמן, ביצים, סוכר, תמצית שקדים.
להוסיף להם בהדרגה את הקמח ללא גלוטן והקמח תירס עד לקבלת מירקם דיבקי (wink)

את התערובת יש להעביר בעדינות בעזרת 2 כפות לתבנית שקעים של מאפינס במכשיר המולטי טוסטר המשומנים בתרסיס שמן.


את המאפינס המוכנים יש לטבול לכדקה בסירופ שהכנו






בתאבון kiss

* לאחרונה כחלק ממגמת הפחתת סוכר במזון שלנו כל הסוכר במתכון הנ"ל הומר לממתיק נוזלי והמעבר רשם הצלחה מסחררת.
 
 
 
 
 
 
 
 






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה