יום רביעי, 13 במרץ 2019

חדש על מדף הספרים - מרץ 2019


אפרת ליבפרוינד מגישה עוגות בחושות
רוצים לשפר את כישורי האפיה לקראת חג פורים? כדאי שתכירו את הספר שיעשה לכם את הדרך לקלה וידידותית יותר. "אפרת ליבפרוינד מגישה עוגות בחושות" מאת השף-קונדיטורית אפרת ליבפרוינד, בהוצאת "דני ספרים" כולל מגוון מתכוני עוגות בחושות, כולל טיפים של מקצוענים להצלחה בטוחה ומבחר שדרוגים המאפשרים לעוגה קלת הכנה להיראות מיליון דולר. לאחר שתכינו את העוגות שבספר, תגלו שגם עוגות בחושות יכולות לקצור מחמאות ללא הפסקה. בין מתכוני הספר: אצבעות שקדים בציפוי שטרויזל קקאו, עוגת פיננסייר שוקולד ואגוזים, עוגת שוקולד ולוזים קלויים בציפוי רושה, רולדת שמנת של שבועות, מאפינס קצפת שילדים אוהבים, עוגת ספקולוס הדרים ותבלינים, עוגת פרלינה, עוגת גזר מבריקה, עוגת הדרים וריבה, מעדן פיסטוק, קראנץ' וקונפי תותים, עוגת מקדמיה ופטל על בסיס שקדים, טארט לימון על בסיס ביסקוויט שקדים רך, מוס שלושה שוקולדים על בסיס ספונג' אוכמניות ומרציפן, דקואז שקדים במילוי קרם וניל ופירות חורף, עוגת דובדבנים מקמח כוסמין, עוגת משמשים. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: סימן קריאה, מחיר: 138 ₪.   
 
כל השקרים היפים
"כל השקרים היפים" מאת פיטר סוונסון בהוצאת "דני ספרים", הוא ספר מתח פסיכולוגי מרתק. כמה ימים לפני שהארי אקרסון מסיים את לימודיו בקולג', הוא מקבל הודעה שאביו מת ושהמשטרה מעריכה שמדובר בהתאבדות. הוא חוזר שבור-לב אל בית ילדותו במיין, שם ממתינה לו אליס, אמו החורגת המוזרה והחושנית, שהוא מעולם לא הצליח להכיר היטב. ביחד הם מנסים להבין מה באמת קרה לאביו של הארי. זמן קצר לאחר הגיעו, הארי פוגש בחורה מסתורית בשם גרייס מקגאוון. לטענתה היא חדשה באזור, אך הארי חושד שגרייס אינה זרה לחלוטין למשפחתו. האם היא הכירה את אביו?. שתי הנשים, גרייס מצד אחד ואליס מצד שני, מערערות לאט לאט את עולמו של הארי. ככל שהוא מתקרב אליהן, הוא מוצא עצמו בודד ומבולבל, בטוח שהן מסתירות סודות מסוכנים, אפילו קטלניים...ואז מתגלה גופה נוספת, והארי מבין שהרשת הנפרשת סביבו הולכת ומתהדקת. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: סימן קריאה, מחיר: 98 ₪.
בניין חסר
"בניין חסר" מאת עידו כנען בהוצאת "ספרי ניב" הוא רומן שעלילתו מתרחשת בשכונה דמיונית בתל אביב, שמשלבת בתוכה מיקומים אמיתיים ומוכרים עם מיקומים נרמזים ופיקטיביים. העלילה של הסיפור מתרחשת בשבוע אחד בבניין מגורים בתל אביב. הוא מתחיל במפגש אקראי של דניאלה ואורי בכניסה לבניין. דניאלה היא בעלת הבניין, אישה מבוגרת, אלמנה, מרירה וצינית שיירשה מבעלה את הבניין הזה. אורי הוא אחד השוכרים שלה שגר בדירה מולה וגם הידיד היחיד שלה בבניין. אורי היה בנעוריו צייר מבטיח שבלית ברירה היה מורה לציור במכללה ופוטר מעבודתו כשנה לפני כן. יחד הם מגלים את גופתה של השכנה הבודדה מהקומה העליונה, עדנה שמה. באותו ערב אחרי שעוזבים הפרמדיקים והשוטרים, הם מחליטים לארגן לעדנה ערב זיכרון, כל אחד מהאינטרסים שלו. בעקבות המפגש הזה שגולש למפגשים אחרים באותו שבוע, דיירי הבניין (והקוראים) מתחילים להכיר את שכניהם ולומדים על סודותיה האפלים של המנוחה. להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ ובחנויות הספרים המקוונות במהדורה מודפסת או דיגיטלית, מחיר: 78 ₪.
מאחורי כל זה
"מאחורי כל זה" מאת נירית הלבני, בהוצאת "דניאלי ספרים" הוא סיפור מסע מרגש ונוגע. מסע ב"שביל ישראל", בין חילוניות לדתיות, בין נעורים לזִקנה, בין בריאות לחולי, בין נופי הארץ המשתנים. הוא גם סיפור על אהבה. אהבה מבוגרת ואהבה צעירה, וכוחה להניע את גיבוריה ולטלטל את חייהם. אבל יותר מכול הוא סיפור על תקווה ועל אומץ לב, המתאר את יכולתו של האדם למצוא בתוך השביל המסומן את הדרך האישית שלו. שני גיבורים יוצאים, כל אחד בנפרד, למסע בשביל ישראל. גיורא בן דוד חולה באֵי-אל-אס. הוא יודע שיש לו רק שתי אפשרויות: להיכנע למחלה או לנסות להכתיב לעצמו את עלילת חייו. עמיחי סגל מתאהב בעל כורחו בתמר, מדריכת ספורט שפגש בצבא. הוא חובש כיפה, היא קיבוצניקית חילונית. הוא יוצא למסע שנועד לקרב אותו לעצמו. שני גברים שונים לחלוטין ושביל ישראל אחד שיחבר אותם זה לזה, צעד אחרי צעד. 
להשיג בכל חנויות הספרים, מחיר: 74 ₪.
משהו במים
"משהו במים" מאת קתרין סטידמן הוא מותחן פסיכולוגי מעולה הלופת אותנו, הקוראים, בכל כוחו ומעמת אותנו עם התקוות שאנחנו מנסים להיאחז בהן, עם התשוקות שאנחנו נאבקים בהן ועם השקרים המושלמים שאנחנו מספרים לעצמנו. ארין היא יוצרת סרטים דוקומנטריים על סף פריצה. מארק הוא יועץ השקעות עם שאיפות גדולות. ארין ומארק מאוהבים זה בזה עד מעל הראש. הם יוצאים לירח דבש חלומי באי האקזוטי בורה בורה, שם הם נהנים מהשמש המלטפת, מהחופים הזהובים ומהשלווה האינסופית. ואז, בעודם צוללים בים החלק והמבהיק כבדולח, הם מגלים משהו במים. לפתע צריך הזוג המאושר לקבל החלטה מסוכנת: האם לגלות את סודם או לשמור אותו לעצמם? אחרי הכל, אם איש אינו יודע, איש אינו יכול להיפגע. ההחלטה שהם מקבלים סוחפת את ארין ומארק לתוך מערבולת של אירועים הרסניים היוצאים אט-אט משליטה. 
להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת: סימן קריאה, מחיר: 98 ₪.
קיפאון עמוק
"קיפאון עמוק" מאת ג'ון סנדפורד הוא ספר מתח נפלא, ראשון בסדרה בכיכובו של הבלש וירג'יל פלאוורס. פגישות מחזור הן הזדמנות נפלאה להעלות זיכרונות מכל מיני סוגים – זיכרונות טובים, זיכרונות פחות טובים וגם, כפי שהבלש וירג'יל פלאוורס עומד לגלות, זיכרונות קטלניים. וירג'יל מכיר היטב את העיירה טריפטון, מינסוטה. לפני שנים אחדות הוא ניהל שם חקירת רצח שבו היו מעורבים אנשי חבר המנהלים המושחת של בית הספר המקומי. כעת חוזרת העיירה לכותרות כאשר מתגלה בה גופת אישה קפואה בתוך בלוק של קרח. וירג'יל חושד שמותה של האישה קשור בפגישת מחזור מתקרבת של כיתת תיכון מלפני עשרים וחמש שנה. אל פני השטח מתחילות לעלות טראומות ישנות, יריבויות בלתי פתורות וכמויות עצומות של דם רע – והבלש פלאוורס מכניס את עצמו למערבולת שעלולה להיגמר בשפיכת דמו שלו. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: סימן קריאה, מחיר: 98 ₪.
גבול מטושטש
"גבול מטושטש" מאת הילה קרנט בהוצאת "ספרי ניב" מציג את סיפורה של נטלי, נערה רגילה, מצטיינת, אהובה על משפחתה, לה חבר מושלם הנמצאת בנקודת מפנה בחייה - סיום לימודים וגיוס לצבא. הספר מתאר את התמודדותה של נטלי במסגרת הצבאית ובעצם עם לבטים שכל חיילת חדשה מתמודדת איתם: אוכל, מחסור בשעות שינה, טירונות, שבתות ומערכות יחסים. הספר מתאר את הדילמות של נטלי שמושפעת מאוד מהחברה בה היא נמצאת. חשוב לה לא להיות ה"עוף המוזר" שנבדל מהחברה שמגדירה לה דרכי התמודדות עם סיטואציות: עם מי לצאת ומתי, כיצד להתנהג והאם משתלם לה לוותר על רצונותיה האישיים בדרך. בלהט הרגע היא נפרדת מהחבר שלה ומחליטה ליהנות מחייה בתור חיילת בצה"ל. דבר לא מכין אותה לאתגר האמיתי שממתין לה בשטח הצבאי. להיות אישה זה אתגר, להיות שונה זה אתגר והרגש העמוק בתוכה שרוצה להשתחרר וליהנות - גם הוא אתגר לא פחות גדול מהשאר. בעייתיות נוספת זה שבתור אישה כנראה לא יפסח עלייך הנושא של הטרדה מינית, מילולית פיזית ואולי גם תקיפה. הספר מעביר אותנו בין תקופות חייה של נטלי - הוא מספר כיצד היא הגיעה לסיטואציות לא נעימות בחייה, מתאר את תפיסתה לגבי גברים ומערכות יחסים וכיצד התפיסה המוטעית הזאת בונה את היסודות למערכת יחסים לא בריאה עם אהוב ליבה שמידרדרת בהמשך גם ליחסי מרות עם קצין במהלך השרות הצבאי.
להשיג בחנויות הספרים המקוונות במהדורה מודפסת או דיגיטלית, מחיר: 78 ₪.
שלום עצמי
"שלום עצמי" שכתבה וציירה סיגל גרינשטיין, בהוצאת "seagull" הינו ספר מסע מיוחד במינו, שיר ארוך הכתוב כסיפור, המעביר את הקורא תהליך רב עוצמה של גילוי ושינוי באמצעות מילים שקולות וציורים מעצימים. המחברת שואפת לפגוש בקורא בסופה של היצירה כשליבו חף ממגננות ופתוח לקבל לתוכו מודעות חדשה ומתוקנת. לכול אורכה של היצירה שוזרת סיגל תובנות מחכימות הנטמעות ברכות אל תוכו של הקורא, וכך, כמעט מבלי שירגיש הקורא עושה דרך עם עצמו ועם המציאות הנשקפת אל מולו. את השירים מלווים ציוריה של סיגל המוסיפים עומק והבנה רחבה  למסר שהמחברת שואפת להעביר. "שלום עצמי" הינו ספר המישיר מבט אל מצבו העגום של הקיום האנושי. קיום רווי סבל המונע על ידי תודעת אגו שגויה והרסנית המרחיקה אותנו ממהות החיים וחוסמת אותנו מלהיות מי שאנו באמת. ספר סוחף ומרגש זה מזמין את כולנו לצאת למסע של התפכחות והארה בשאיפה לתיקון אישי וליצירת מודעות  חדשה שתאפשר לכול ילדי הבורא לחיות בשלום עם עצמם ועם הסובב אותם.
להשיג בכל חנויות הספרים, מחיר: 87 ₪.



קרדיט צילום: יח"צ


               































קרדיט צילום: יח"צ, יח"צ חו"ל,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה