יום שישי, 22 באפריל 2016

4 דרכים קלות לבית ולהרגשה חגיגית

"שמחה רבה, שמחה רבה, אביב הגיע פסח בא"...
 
בימי נעורי שנאתי את פסח.. הטירוף של ניקוי החמץ (בחייך אמא..מי אכל לחם מאחורי המקרר\ על המאוורר תיקרה\ בתוך מגירת התחתונים שלי ). אותו טירוף שהחל ברגע שפשטנו את התחפושות של פורים ונמשך עד דקה לפני ששרפנו את החמץ במדורה קטנה ומזהמת אוויר בחולות שמול הבית גרם לי לא לחבב את החג שהעניק לי מראה של עוזרת בית וגם גזל ממני לשבוע את היקר לי מכל..הפחמימות. .
 
בחלוף השנים כשבגרתי ועזבתי את בית הורי החג הזה עבר התאמה לחיי ומאז אני מאוהביו הגדולים.
רוצים לדעת למה? פשוט מאוד.
כבית שכל השנה הינו נטול גלוטן אין חשש גדול למצוא (ולכן גם לחפש) חמץ במקומות הזויים ברחבי הבית.
אממה...אז מה שונה הפסח מכל שאר החגים? בפסח אני מפנקת את הבית ואת דייריו (תכלס..זה הרוב בשבילי כי לכל שאר התושבים אין עניין במעשי) בדברים קטנים שנותנים לבית מראה משודרג וכל זה בלי לשבור קירות (כן אמא..לעולם לא אשכח את פסח 95 שבו החלטת שמתחת לקיר של המסדרון מסתתר חמץ מרושע ועד שאבא לא שבר את הקיר לא נרגעת)
 
השנה החלטתי שכל חדר בבית יקבל מתנה קטנה..וזה התחיל כך:
 
חדר השינה
החדר החשוב ביותר בבית מקבל את המתנה הכייפית ביותר.
את חדר השינה או כמו שהאיש מכנה אותו "החמ"ל". אותו חמ"ל שממנו אני מנהלת את רוב ענייני (כולל כתיבת פוסט זה) זכה כמו כל שנה בסט מצעים מפנק במיוחד. כמובן שמדובר במצעים איכותיים העשויים 100% כותנה שתגרום לנו לא לרצות לצאת מהמיטה כל בוקר (שיט, צריכים ללכת לעבודה).
אבל החדר שלי והמתנה שלו מחווירים ליד המתנה שהחדר של הגמד מחמד קיבל.
הגמדונת התחדשה בסט מצעים מהמם עם אהובתה הניצחית אלזה גם הם עשויים מ- 100% כותנה רכה ומפנקת מבית "עצמל'ה".
ולאמא נשאר רק לקנא שאין את המצעים האלה למיטה זוגית
 
 
 רוצים גם? בבקשה - עצמל'ה
 
חדר הרחצה
חדר הרחצה שבכל ימות השנה מתפקד גם כחדר הכביסה זכה השנה למתנה כפולה.
סל הכביסה העגול מהקש שעבר אצלנו ימים קשים של עומס פיזי יצא לגמלאות ואת מקומו תפס סל כביסה חביב ופרקטי המעוצב בסגנון ראטן אופנתי. הסל שמבחינת קיבולת מכיל את אותו נפח כמו ידידנו שפרש תופס הרבה פחות מקום וקל לניוד בין חדרי הבית.
המתנה השניה שחדר הרחצה קיבל הוא סט אביזרים תואם לאמבט המכיל מיכל לסבון נוזלי, כוס למשחת שיניים ומברשות וסבוניה. הסט המעוצב גם הוא בסגנון הראטן עשה לנו סדר בבלאגן האטומי ששרר בדרך כלל על השיש בחדר הרחצה.
 
תמונות לפני:
 
תמונות אחרי:
 רוצים גם? בבקשה - ליפסקי
 
מטבח
"את בדואית בנשמה" את המשפט הזה שמעתי מאימי עשרות פעמים במהלך חיי. בדרך כלל זה קרה כשהייתי חוזרת מהמכולת\ מחברה\ מטיול עם הכלבה יחפה עם רגלים שחורות משחור. אני מודה..אני אוהבת ללכת יחפה, אומנם מיתנתי את אהבתי ואין אני יוצאת היום לרחוב יחפה (צריכה לשמור על הפאסון) אבל בבית אני רוב הזמן יחפה. עד כאן הכל סבבה.
 אז מה הבעיה אותם שואלים? הבעיה מתחילה כשאני צריכה לשטוף כלים (לא, זה לא תרוץ בשביל להתחמק מהמטלה). השילוב של מים (שבדרך כלל קרים) עם רגלים יחפות מעביר לי צמרמורת בכל הגוף. אז אחרי שהסיבה הזאת לא הספיקה לאיש שאיתי בשביל לתת לי פטור תמידי משטיפת הכלים החלטתי השנה לפנק את המטבח (ואת רגלי היחפות) בשטיחון למטבח שיחמם את רגלי וימנע צמרמורות מיותרות. להפתעתי גיליתי ששטיחי מטבח זה משהו שתפס תאוצה בשנים האחרונות וניתן היום להשיג מגוון רחב של שטיחים במגוון עוד יותר רחב של חומרים (כותנה, pvc, גומי ועוד..) .
כמתפנקת שכמותי אני בחרתי לי בשטיח צמר איכותי שינעים לי את שעת רחיצת הכלים.
 רוצים גם? בבקשה - שטיחי איתמר
   
סלון \ פינת אוכל
החדר המשותף שבו אנו מבלים את רוב שעות היום והחג זכה לשדרוג צבעוני עם הרבה חוכמה ריגשית.
המשדרג הפעם היה האיש שיודע שאין חג בלי פרחים בבית.
ובמקצועיות רבה בחר את הזר המקסים הזה שמילא את הבית באווירה חגיגית ואוהבת.
 
 רוצים גם? תשלחו את האיש/אישה שלכם לקנות (-:
 
חג שמח, כשר עם המון שמחה, צחוק ואהבה...



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה