יום רביעי, 17 באוגוסט 2022

המדריך לטיפול עצמי למניעה והחלמה ממחלות מעיים


"דרך הבטן- הגישה המשולבת לחיים בריאים עם ועל אף מחלות מעיים ודרכי העיכול", ספרה החדש של עדי זוסמן, תזונאית קלינית, היינו מדריך לטיפול עצמי שיעזור לחולים להחלים ולמנוע מחלות מעיים.

כתזונאית קלינית שסבלה בעצמה בתור נערה צעירה (בת 12) מדלקת המעי הדק, היא זוכרת איך אושפזה בבית חולים, איך המליצו להורים שלה ברוסיה על סדרת ניתוחים עתידיים והכינו אותם לחיים לא פשוטים בכלל, בעקבות מצבה הרפואי. גם בתקופת הצבא סבלה עדי מכאבי בטן כרוניים עד שבגיל 20 החליטו הוריה, שעסקו במחקר לסרטן באותם הימים והיו ידועים בזכות חשיבתם מחוץ לקופסא, להפנות אותה לטיפול אצל נטורופת שדגל באוכל אורגני, חליטות צמחים, חוקנים, צום מיצים ומאז ועד היום עדי זוסמן חוקרת את העולם של מחלות מעי דלקתיות. בהמשך גם פגישה אקראית עם בחור שהחלים מקרוהן הובילה אותה להקים מרכז טיפולי בשם "דרך הבטן" בבני ברק ולהמשיך ולגלות דברים 

מפתיעים - כעת היא משיקה את ספרה

"דרך הבטן- הגישה המשולבת לחיים בריאים עם ועל אף מחלות מעיים ודרכי  העיכול"

 שבו היא סוקרת וממליצה על גישה לחיים ושורת צעדים שעשויים לעשות רק טוב למי שמעוניין בשינוי שמביא להחלמה.


עדי זוסמן בוגרת לימודי תזונה, הבינה שתהליך ההחלמה האישי שלה – הוא לא רק שלה ויש לה המון מה לתת לאחרים. עם השנים היא גם למדה תזונה המתבססת על סגולות צמחי מרפא לפי הרפואה הסינית, קואוצ'ינג (אימון בריאות) ומחברת בין כל העולמות אצלה בקליניקה.

 

בספרה החדש, הכולל 16 פרקים , 430 עמודים, מונגשים וגדושים במידע מקצועי שכל תכליתו הנו יצירת שינוי שמאפשר החלמה לפי השיטה הגסטרו-אינטגרטיבית, שיטה המשלבת בין מדע ומסורות קדומות. הספר נבנה במשך מספר שנים ומתבסס על ידע של 30 שנות ניסיון ואלפי מטופלים בקליניקה.

 

הספר מתייחס לעולם התזונה למערכת עיכול רגישה, תזונה למעי רגיש נוגדת דלקת, ניהול הסטרס, כושר גופני, סוגי מזונות והשפעתם, עולם צמחי המרפא, איך מונעים מחלות, מחלות של העולם המערבי, דפוסי אכילה לא בריאים, עולם תוספי התזונה, טיפולים אלטרנטיביים תומכים, חשיבות הגוף נפש, מדיטציה ויוגה, נשימות ומיינדפולנס – ספר הבנוי כמדריך מוטיבציוני, פרקטי, לטיפול עצמי במחלות מעיים מסוג: קרוהן, קוליטיס, דיברקוליטיס, גסטריטיס מעי רגיש, צרבות, רפלוקס, עצירות כרונית.

 

"רוב האנשים שהגיעו אלי, הגיעו במצבי קרייסיס, משבר. עם התלקחויות חוזרות ונשנות של מחלת מעי דלקתית, שיכולה גם להיות מסוכנת מאוד ועלולה להוביל לאשפוז ואף לניתוחים. סביב זה נוצרות בקרב החולים תחושות של תסכול, עייפות, ייאוש, ולא פעם גם אי אמון וחשדנות בקהילת המטפלים והרופאים. היה לי חשוב ליצור ספר שיכול לעזור לכולם. הספר הוא מעין מדריך עצמי לעבודה אישית, כדי להראות לגוף שאנחנו איתו ולא נגדו ושהקורא יגיע להבנה עמוקה מבחינה רגשית ונפשית של מהו המסר שנפשו שולחת אליו ויקבל כלים פרקטיים, כולל תפריטים ומתכונים, לתהליך ההחלמה, במטרה לחיות חיים מלאים ובריאים" מספרת עדי.

  

זהו ספר נוסף מהספרייה של מדיה 10 - הוצאת ספרים לאנשים פרטיים, הרואה את עצמה כמקום להגשמת חלומות ספרותיים של כותבי פרוזה, סיפורת מקורית, שירה, ספרי ילדים ועוד. 


ניתן לרכוש את הספר ברשתות צומת ספרים וסטימצקי או ישירות מאתר החברה:http://www.media-10.co.il








 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה