יום חמישי, 14 ביולי 2016

ארזתם לבד? וביטוח עשיתם?

מתכננים חופשה לחו"ל.. ראשית כל חשוב שתהנו ותחזרו מלאי אנרגיה וחוויות.
אבל מה לגבי ביטוח הנסיעות לחו"ל? זה הרי הדבר שרובנו מייחסים לו הכי פחות חשיבות בתכנון הטיול כי הרי אף פעם אנחנו לא נזקקים לו באמת.

אבל מה קורה שחלילה כן נזקקים לביטוח הנסיעות?
אז בואו תשמעו סיפור, לפני כעשור הוריי היקרים נסעו לטיול של 8 ימים בטורקיה. כשעה לאחר הנחיתה בשדה התעופה אימי התמוטטה ואיבדה את ההכרה. בבדיקה בבית חולים התגלה לה גידול ענקי בראש ממוקם בצמוד למוח. את הטיול שלהם אימי בילתה בבית חולים פרטי ויוקרתי שאבי לצידה. לאימי ניתנה האופציה לעבור את הניתוח בחו"ל והם וויתרו על האופציה הנ"ל. כשהוריי חזרו לארץ אימי נותחה וכיום היא מתפקדת ובריאה.
למה אני מספרת לכם את זה? אומנם הסוף הוא טוב אבל ההרפתקאה הזאת היתה עולה להוריי עשרות אלפי שקלים ואף יותר אלמלא היה להם ביטוח נסיעות מקיף הכולל טיפולים רפואיים, ימי אישפוז, ניתוחים ועוד.

בשביל ללמוד קצת יותר על הנושא החשוב הזה לקחתי חלק באירוע ייחודי שארגנה חברת הביטוח AIG שנגע בהיבטים שונים של יציאה לנופש, היבטים שלא תמיד נלקחים בחשבון, אך יכולים להפוך את הטיול לחוויה מעצימה ומהנה, כמו גם לחוויה מתסכלת ולא נעימה.

את ההרצאה הפותחת נתנה יפעת רייטר, סמנכ"לית ביטוחי תאונות אישיות, חיים ובריאות, שסיפקה שורת עצות בבחירה של ביטוח נסיעות לחו"ל. יפעת הדגישה כי בין שורת ההחלטות שיש לקבל לקראת נסיעה לחו"ל, הבחירה בביטוח נסיעות לחו"ל היא בעלת משמעות רבה ביותר, ובמקרים בהם משהו חלילה משתבש, בחירה זו מהווה את  ההחלטה החשובה ביותר. יפעת הסבירה כי קודם כל מומלץ לבחון מה הם הצרכים של הנופשים. לאור המבחר הקיים היום בביטוחי נסיעות לחו"ל, הן בכיסוי הביטוח והן בגבולות האחריות של הכיסויים השונים, יש להתאים את הביטוח לאופי החופשה: ביטוח עבור חופשת בטן גב בקפריסין או טיול במוזיאון באירופה אינה דומה לביטוח הנרכש עבור טיול תרמילאים בדרום אמריקה או חופשת סקי בשוויץ. כמו כן קיים הבדל ברכישת ביטוח עבור אדם בריא לאדם עם בעיה רפואית או אישה בהריון.
בתמונה : גיל שגיב סמנכל השיווק ב- AIG ויפעת רייטר סמנכלית ביטוחי תאונות אישיות, חיים ובריאות (צילום: יח"צ)

על אף שביטוח נסיעות לחו"ל מתייחס גם לגניבת או אבדן רכוש או דרכון, הרי שהגורם המשפיע ביותר על רכישת ביטוח נסיעות הוא הוצאות רפואיות והטסה רפואית לישראל. ישנם מקרים בהם מצבו הרפואי של המבוטח, השוהה בחו"ל, מצריך את העברתו לישראל לצורך קבלת המשך טיפול רפואי. העברת המבוטח מצריכה לעיתים הטסה עם ליווי של צוות וציוד רפואי, המותאמים למצב הבריאותי שלו. אלו עשויים להסתכם בעלויות כספיות גבוהות מאוד. חשוב מאוד לוודא, שפוליסת הביטוח כוללת כיסוי להטסה רפואית לישראל. במקרה כזה, זכאי המבוטח שהתאשפז או שפונה לישראל במהלך הטיול בחו"ל להחזר הוצאות עבור הטסת ילדיו מחו"ל בחזרה לישראל.

בנוסף, אם לפי המלצת רופא, מצבו הבריאותי אינו מאפשר את חזרתו של המבוטח לישראל, והוא נדרש להאריך את תקופת שהותו בבית מלון בחו"ל, יש לבדוק האם הביטוח מעניק כיסוי עבור ההוצאות בגין השהות הנוספת במלון בחו"ל, הן למבוטח והן למלווה. מקרים אלו רלוונטיים במיוחד בפוליסות משפחתיות וזוגיות, שכן אירוע שמצריך הפעלת פוליסת נסיעות לחו"ל עבור אחד מבני המשפחה, משפיעה מן הסתם על כל בני המשפחה.

ומה לגבי נשים בהריון? יפעת הסבירה כי אישה בהריון היוצאת לחופשה בחו"ל צריכה לוודא כי רכשה ביטוח ייעודי, המעניק כיסוי למצבים הקשורים להריון ואשר עלולים לקרות באופן בלתי צפוי במהלך השהות בחו"ל. הוצאות רפואיות במקרים של לידה מוקדמת, הוצאות הקשורות בטיפול או אשפוז של הוולד הן חלק מההוצאות עימן עשויה האישה ההרה להתמודד במהלך השהות בחו"ל. יש לוודא שחבילת הביטוח מעניקה כיסוי הן לעובר והן לאישה ההרה. יש לוודא שהכיסוי הביטוחי מותאם לשבוע ההיריון. המקסימום שניתן הנו עד שבוע 32 להריון.

אם אחד מבני המשפחה סובל ממחלה כרונית, יש לוודא שהביטוח מותאם למצב הבריאותי של הנוסע לחו"ל באופן שיעניק את הכיסוי הנדרש, גם אם תחול החמרה במצב הרפואי במהלך השהייה בחו"ל. למשל, אנשים הנוטלים תרופות באופן קבוע, סובלים ממחלות כרוניות, נמצאים בהשגחה רפואית, היו בטיפול רפואי כלשהו במהלך 6 החודשים שקדמו לנסיעתם לחו"ל– אינם מכוסים במסגרת הביטוח הסטנדרטי.  קיימות חבילות ביטוח מיוחדות, שכן מעניקות כיסוי גם לאנשים בעלי מצב רפואי קודם.

יפעת התייחסה בדבריה גם לנושא של גניבת מטען: חשוב להשגיח במהלך הנופש על דברים יקרי ערך, כגון תכשיטים, מצלמות או ציוד מחשב. במידה והמטען נגנב למרות, ההשגחה הנדרשת, יש לפנות לתחנת המשטרה בחו"ל ולקבל אישור על גניבת המטען. במקרה של גניבה או אובדת  מטען שהיה באחריות צד שלישי, כדוגמת חברת תעופה, על המבוטח לדווח על כך לנציג חברת התעופה בשדה התעופה ביום האירוע, ולקבל אישור בכתב על הגניבה/ האבדה. במקרה של גניבת או אבדת הדרכון בחו"ל, יש לגשת לתחנת המשטרה המקומית בחו"ל, לדווח על המקרה ולקבל אישור משטרה על הגשת תלונה בגין גניבת/אבדן הדרכון. עם אישור זה יש לגשת לנציגות הישראלית הקרובה, ולבקש שתנפיק מסמך נסיעה חלופי, שישמש כדרכון. בכל מקרה, מומלץ לסרוק את הדרכון וכרטיסי הטיסה ולשמור את הסריקה כקובץ דיגיטלי.

 עוד משהו שחשוב לדעת, וקשור דווקא לדירה שאנחנו משאירים לאחור בעת יציאה לחופש: רבים מהישראלים אינם רוכשים ביטוחי דירה, ובהיעדרם, מותירים את הבית ללא כיסוי ביטוחי. על מנת לספק למטיילים "חופשה בראש שקט," חברת הביטוח AIG ישראל מציעה ללקוחות, שרוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל, ביטוחי דירה ייעודי שיאפשר ליהנות מחופשתם בראש שקט. הפוליסה הייחודית מעניקה אפשרות לכיסוי ביטוח לדירה ללקוחות שטסים לחו"ל ואשר אין ברשותם ביטוח דירה. את הפוליסה, שניתן לקנות רק בצירוף פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל, אפשר לרכוש לפרקי זמן של ימים, להבדיל מהפוליסות הקיימות בשוק, המחייבות  את הלקוח לרכוש ביטוח למינימום של שנה.

 נכון למדתם המון? גם אני.

אז לפני הנסיעה הבאה שלכם לחופשה משפחתית תקחו כמה דקות ותקדישו מחשבה על סוג הביטוח שאתם צריכים. נסיעה טובה ומהנה ותחזרו בריאים ושלמים.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה