יום רביעי, 21 באפריל 2021

חדש על מדף ספרי הילדים - "הסוד של מלך היער"



עדה גמליאלי, סופרת ילדים ובעברה מחנכת ומורה לחינוך מיוחד, מפרסמת ספר ילדים חדש העוסק בסוגיה בוערת: מה עושים כשמלך החיות משקר? את הספר כתבה עדה בתקופת הקורונה, ובין מערכת בחירות שלישית ורביעית. ספר המעלה לדיון את שאלת האמון בשלטון, מה תפקידה של התקשורת, מתייחס לתופעת הפייק ניוז והכול באמצעות המחשה של חיות היער. 

הספר הוא משל על מלך היער האריה ששולט בחיות היער ופועל להצלת שלטונו, כשמתברר לו שהחיות מאסו בו ורוצות שליט אחר, הוא שולף מפרוותו פשפש נאמן ומעביר באמצעותו לאוזניהן של החיות, פייק ניוז, ידיעה שהשמש לא תזרח מחר וסוף העולם הגיע. החיות התמימות נתקפות אימה ופחד והולכות להתייעץ עם החפרפרת האם ניתן לחיות בלי אור השמש, גם היונה שלא מאמינה לשמועה שמפיץ הפשפש וגם ינשוף ישנו בסיפור שמייצג את כלי התקשורת ומוסיף לדיון את השפעת התקשורת והפייק ניוז על הילדים וסוחף אותם לגלות שגם בזמן משברים ניתן להתאחד ולחשוב על מצבים  של יצירת שיתופי פעולה.

הספר מאויר באיוריו הנפלאים של דני קרמן שהוסיף לחיות הבעות פנים אנושיות ותקשורת בלתי מילולית באמצעות שפת גוף.

 

עדה מספרת כי כתבה את הסיפור ביום אחד בעיצומה של תקופות הקורונה ובהשראת התהפוכות הפוליטיות האחרונות, אז החליטה לפרסם את הספר במטרה לאפשר להורים לשוחח עם הילדים על נושאים בוערים ואקטואליים. "ילדים סופגים כל מה שקורה מסביב. הם רואים הפגנות כל שבוע בחדשות, קולטים שיש התנגדות לשלטון  ושומעים כל פעם מחדש שאנו ניגשים למערכת בחירות. המצב שחוזר על עצמו במדינות בעולם וגם אצלנו, ששליט יחיד מנהל מתוך אינטרס אישי שיגע אותי. אני מאמינה שחשוב לדבר עם הילדים על נושאים אקטואליים בצורה אחרת, לחנך אותם לאיך לבחור מנהיג ערכי שמיטיב עם עמו ואחרי מי ללכת. איך לזהות אם מישהו משקר אותך ואיך להשפיע על חיינו. הספר מעודד את ההורים לפתח שיחה עם הילדים וממשיך את המסורת שלי כמורה – בה הייתי ממציאה סיפורים המתחברים למצבים חברתיים ואקטואליים, כדי לעודד את הילדים להגיב ולדבר על הנושא", מסבירה עדה גמליאלי.

 קרדיט צילום: יח"צ


על הסופרת: עדה גמליאלי (בת 72, נשואה + 4 ילדים +4 ילדים מנישואים שניים,  ו-24 נכדים, חברת קיבוץ גן שמואל) נולדה בקיבוץ גן שמואל, למדה הוראה והייתה מורה כללית, מורה לחינוך מיוחד ומאבחנת. לאחר מכן ניהלה את מערכת הבריאות והרווחה בקיבוץ. עם צאתה לפנסיה החלה לכתוב את הסיפורים הרבים שליוו אותה כמחנכת והוציאה את הספר "מעבר לכביש הלבן", ספר ילדים המתאר חוויות מהחיים בקיבוץ אשר זכה להצלחה רבה. את שני הספרים ערכה העורכת הוותיקה והמנוסה עמירה הגני.

 

זהו ספר נוסף מהספרייה של מדיה 10 - הוצאת ספרים לאנשים פרטיים הרואה את עצמה כמקום להגשמת חלומות ספרותיים של כותבי פרוזה, סיפורת מקורית, שירה, ספרי ילדים ועוד. ניתן לרכוש את הספר ברשתות צומת ספרים וסטימצקי או ישירות מאתר החברה:


מדיה 10

 








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה