יום שני, 27 במרץ 2017

קינוח ללא גלוטן ב-5 דקות, green cookies

 
לפני יותר מעשור כשהצליאק פרץ בחייו של האיש, ביתנו הקט הפך לבית ידידותי לצילאקים. מה שאומר ש-99% מהאפיה והבישול הביתי הם נטולי גלוטן. בשנים האחרונות ישנה מודעות גדולה לצליאק ועל המדפים ניתן למצוא כל פעם חידושים המתאימים לצילאקים או לנמנעים מגלוטן ועדיין כל חידוש כזה מצליח לרגש ולרוב גם לשמח (כי תכלס לא באמת הכל טעים) את האיש.

השנה, ההפתעה שהצליחה הכי לשמח אותנו נמצאה לה על המדף במתחם הבריאות GREEN של רשת שופרסל. כשעל אחד מהמוצרים התנוססה בגאון המדבקה אדומה שמצליחה כל שנה לרגש אותי מחדש, מדבקת הלוגו של "מוצר השנה2017".
 למי שלא יודע (יש מישהו כזה??) התואר המכובד "מוצר השנה" ניתן כל שנה למוצרים ולשרותים הכי חדשניים ומיוחדים. את הזוכים בוחרת וועדה של בכירים במשק בשיתוף עם צרכנים שבוחנים את המוצרים המתחרים לעומק ומחליטים מי הזוכים על סמך החדשנות, האטרקטיביות ושביעות הרצון בפועל בזמן השימוש. 

אז אחרי שכולם הבינו, בואו נחזור למה שריגש אותי, מהמדף קרצה לי אריזה של עוגיות סנדוויץ' ללא גלוטן, עוגיות בטעם קקאו ממולאות קרם ווניל. העוגיות סנדוויץ' של גרין מזכירות את עוגיות האוראו האהובות (או כמו שגמד הבית קוראת להן "עוגיות שחורות"). כאחת שטעמן של האוראו מוכר לה היטב אני חייבת לציין שמדובר שעוגיות שנותנות פייט רציני ל"אחיותיהן" הגלוטניות.

אז אחרי שסיימתי להתרגש לקחתי את הזוכה המאושר שלי לקחתי למטבח (לאחר שהבטחתי לאיש שאשאיר לו כמה עוגיות בשביל הקפה של הבוקר) וב5 דקות עם עזרתה האדיבה של גמד הבית הכנו קינוח שכבות טעים ומפנק.

המצרכים:
200 גר' עוגיות סנדוויץ גרין
2 מיכלים של שמנת מתוקה
3 כפות אינסטנט פודינג בטעם שאתם אוהבים (אני השתמשתי בריבת חלב)
1 כפית סוכר

אופן ההכנה:
שכבה ראשונה:
שמים את כל העוגיות (חוץ מ4 יח') בשקית ובעזרת פטיש של שניצלים לדפוק בהן קלות עד לקבלת פירורים, לפזר בכוס או בכלי ההגשה את רוב הפירורים (להשאיר מעט בצד לקישוט).

שכבה שניה:
להקציף בקערה מיכל של שמנת מתוקה והפודינג עד לקבלת קרם סמיך, למלא שכבה אחידה של קרם מעל הפירורים.

שכבה שלישית+קישוט :
להקציף בקערה את השמנת המתוקה וכפית הסוכר עד לקבלת קצפת תפוחה, לזלף בעזרת שק זילוף את הקצפת על שכבת הפודינג עד לכיסוי מלא. לפזר מעל הקצפת את פירורי העוגיות שנשארו ולקשט בעוגיה שלמה.


בתאבון





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה