יום שני, 21 ביוני 2021

'רויאל קנין', תזונה בריאה לחיות המחמד

 

זה לא סוד שמזונבי הבית שלי יקרים לליבי ושהם התינוקות המפונקים שלי. ככאלה אני דואגת להם להכל, החל מצעצועים מותאמים, מיגון כל החלונות בבית נגד נפילות וכמובן בתזונה איכותית בעלת ערכים תזונתיים המתאימה להם לפי גיל ומצבם הבריאותי.

ולכן, אני שמחה לספר לכם על "תזונה משולבת",  קמפיין חדש וסופר חשוב של 'רויאל קנין' (Royal Canin), היצרנית הצרפתית של מותג הסופר פרמיום לתזונה ובריאות לכלבים וחתולים. מטרת הקמפיין להגביר מודעות ליתרונות התזונה המשולבת לכלבים וחתולים, תזונה המורכבת ממזון יבש ופאוצ'ים ייעודיים מתאימים של מזון רטוב. 


רבים מבעלי הכלבים והחתולים מודעים לחשיבות שילוב מזונות רטובים עם המזון היבש הן על מנת לגוון בטעם והן על מנת לתרום להרוויית הגוף, בעיקר בקרב חתולים שלא מרבים לשתות. יחד עם זאת, לא כל החברות מציעות אוכל רטוב המתאים לאוכל הרגיל של חיית המחמד, ופעמים רבות עליהם למצוא פתרונות כגון בישול מיוחד או שילוב עם מזונות לא ייעודיים לבעלי חיים כטונה, שאינה מספקת לחיית המחמד את כל הרכיבים התזונתיים.

חברת 'רויאל קנין' מביאה בשורה למגדלי החתולים והכלבים ומציעה פורמולת ייעודיות של מזון יבש בשילוב מזון רטוב המיועדות להעניק את כל הנוטריינטים הנדרשים לכלב ולחתול לפי גזע, לאורך שלבי חיים ספציפיים ומצבים בריאותיים. המזון הרטוב מותאם למזון הרגיל,  ומכיל את כל הרכיבים התזונתיים של המזון היבש. 

ד"ר פול סלון, וטרינר מוסמך ומנהל הקשרים המדעיים של 'רויאל קנין' ישראל: "כל המזונות של 'רויאל קנין', לרבות הרטובים הינם מאוזנים ומלאים ועל כן יכולים לשמש כהזנה בלעדית ביחד או כל אחד לבדו. בנוסף, מבחינת חוויית אכילה, גם למרקמים השונים השפעה ניכרת. באשר לצריכת מים, חתולים ככלל נוטים לא לשתות מספיק. המזון הרטוב מהווה פתרון לתוספת נוזלים מעבר לשתייה, אך בשום אופן לא במקומה". 

היתרונות הבריאותיים של תזונה משולבת לכלבים:

       המרכיב העיקרי ביותר שמבדיל בין מזון רטוב ליבש לכלבים הוא תכולת המים. במזונות יבשים, תכולת הלחות היא בערך 8%, ואילו במזונות רטובים מדובר בדרך כלל בסביבות 75%.  מזון רטוב, עתיר לחות תורם להרוויית הגוף, במיוחד בימים חמים. בנוסף, תכולת לחות גבוהה במזון לכלבים יכולה אף לסייע לתמוך בבריאות דרכי השתן, במיוחד נגד אבנים בדרכי השתן אשר לעיתים קרובות נוצרות אצל כלבים ומהוות 18% מכלל מחלות דרכי השתן התחתונות בכלבים. שילוב מזון רטוב יכול להועיל גם לכלבים שסובלים מהקאות ושלשולים, שעלולים לגרום לאיבוד נוזלים. 

       החלפת חלק מקוביות המזון היבש במזון רטוב מקטינה את תכולת הקלוריות בארוחה, שכן מזון רטוב מכיל כרבע מהקלוריות לגרם מזון יבש. אחוז גבוה של כלבים סובל מעודף משקל וכתוצאה מכך מהשלכות בריאותיות חמורות כמו גם מתוחלת חיים קצרה יותר. אוכל רטוב יכול לסייע לכלב לשמור על משקל בריא.

       מזון כלבים יבש קשה יותר ללעיסה, מה שעשוי להוות בעיה עבור כלבים מסוימים. כלבים בררניים במיוחד, למשל, עלולים לשחק עם האוכל היבש במקום לאכול אותו (ייתכן בשל קושי ללעוס כופתיות). מעבר לכך, שילוב של מזון רטוב מסייע לכלבים מתבגרים או כלבים חולים שחווים ירידה בתיאבון או מתקשים בלעיסה.

       מחקרים מראים שכלבים נהנים מהחידוש שבמרקמים חדשים. ערבוב מזון יבש ורטוב מגדיל את מגוון המרקמים ואת התחושה בפה, והופך את המזון לטעים וערב לחך. מרקם של מזון רטוב, טעם וריח מוגבר יכולים לספק ארוחה טעימה עוד יותר. שילוב של מזון רטוב יכול לתת תחושה של קבלת "צ'ופר" לכלב ולחזק את הקשר עם בעליו. 

היתרונות הבריאותיים של תזונה משולבת לחתולים:

       עבור חתולים מזון רטוב הוא הרבה יותר מפינוק. הוא מדלל ומפחית את צריכת הקלוריות, מייצר תחושה גדולה יותר של שובע, ומסייע לחתולים לשמור על משקל בריא. בהשוואה למזון יבש, חתול היה צריך לאכול פי 4 עד 5 מכמות המזון הרטוב על מנת להשיג את אותה צריכה קלורית.

       לחתולים ביתיים יש תחושת צמא נמוכה באופן טבעי והם מייצרים שתן מרוכז מאוד אשר עלול לגרום לבעיות חמורות בדרכי השתן. הוספת אוכל רטוב היא דרך קלה להגדיל את צריכת המים היומית של החתול, ולדלל את השתן בכדי להפחית את הסיכון למחלות בדרכי השתן.

       הזדקנות ומחלות כרוניות כמו בעיות בשיניים או מחלת כליות כרונית, יכולות לגרום לחתולים להיות בררנים באוכל ולירידה בתיאבון. מתן פתרונות תזונתיים מותאמים לחתולים הוא המפתח לעידוד התיאבון שלהם.

       קיימים גם יתרונות למזון היבש עבור חתולים. מזון יבש (קוביות) הוא מקור מרוכז של נוטריינטים המספקים מענה תזונתי אשר מתאים לבריאות של כל חתול. המרקם שלהם מסייע גם בהפחתת הצטברות אבנית על שיני החתולים. כמו כן, אוכל יבש ישמור על איכותו בקערה במשך כל היום.

       באופן כללי המרקם הרך של המזון הרטוב מקל על המעבר מיניקת חלב למזון ולכן מומלץ בשלבי הגמילה מחלב. מגוון מרקמים חשוב במיוחד לחתולות בהריון, לחתולות מניקות ולגורי חתולים מאחר שבגיל צעיר רוב התנהגויות האכילה שלהם נקבעות. באמצעות האכלה מעורבת, גורי חתולים נחשפים לחוויה הרחבה ביותר של מזון, אשר מפחיתה מונוטוניות ונאופוביה (סלידה ממזון חדש) בהמשך החיים, ומאפשרת להם לגדול לחתולים שאינם בררנים באוכל. 

ב'רויאל קנין' מסבירים שעל מנת לנצל את כל היתרונות הבריאותיים של מזון רטוב ויבש, חשוב להקפיד על הנחיות ההאכלה, שהן ספציפיות לכל מוצר. בכדי להבטיח את האיזון בין צריכת אנרגיה לצריכת נוטריינטים, החלו בחברה לכלול הוראות להאכלה מעורבת על אריזות המוצרים שלהם. כאשר מתחילים להאכיל את חיית המחמד בתזונה משולבת, חשוב לשלב את דפוסי ההזנה החדשים בהדרגה.

אודות Royal Canin

כבר יותר מ-50 שנה 'רויאל קנין' מחוייבת לספק פתרונות של תזונה בריאה לכלבים וחתולים תוך כדי שיפור איכות החיים שלהם. החברה שנוסדה בשנת 1968 על-ידי וטרינר צרפתי, ז'אן קסארי עובדת מאז בשיתוף פעולה עם תזונאים, מגדלים מקצועיים ורופאים וטרינרים מסביב לעולם. החברה שמה לה למטרה לשפר את איכות החיים והבריאות של כלבים וחתולים ולהרחיב את המחקר הרפואי בשיתוף פעולה עם מומחים לתזונה של בעלי חיים.  הגישה הייחודית של רויאל קנין מציבה את הדרישות הייחודיות של כלבים וחתולים בראש סדר העדיפויות בתהליך המחקר והפיתוח החדשני.

בהתאם לגיל, סגנון החיים, גודל, הגזע או רמת הפעילות הגופנית, פיתחה החברה מגוון רחב של מוצרים המבוססים על מדע, במטרה לפתח דיאטות לצרכיו הייחודיים של כל כלב וחתול. מוצרי החברה מבוססים על פורמולות שיוצרו בקפידה ומשווקים בחנויות המתמחות במזון לחיות מחמד ובבתי חולים וטרינריים ברחבי העולם. מטה החברה ממוקם באימרגוס בדרום צרפת והיא פועלת בלמעלה מ-100 שווקים בשיתוף פעולה עם 7,153 שותפים ברחבי העולם, המציבים כלבים וחתולים במקום הראשון מדי יום.

למידע נוסף, בקרו ב- Royal Canin





 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה