יום ראשון, 24 במאי 2015

ספארי לילה, חוויה לכל המשפחה



מאז שהגמד פרצה לחיינו אנחנו לפחות פעם בשנה מבקרים בספארי, המפגש הצמוד עם החיות מצליח לרגש אותה וגם אותנו כל פעם מחדש. הוזמנו לסיור בספארי לילה וישר עלתה בראשנו המחשבה האם החיות של הלילה הם אותם החיות של היום? אז התשובה לאחר בדיקה מקיפה היא כן...רק קצת יותר מנומנמות surprise.
את סיור ספארי לילה עושים על גבי רכבת פתוחה בעלת 3 קרונות שלמסע המקסים מצטרפים חוץ מהנהג גם תאורן שתפקידו להאיר בלי להפריע על החיות שבשטח, ומדריך שמסביר למשתתפים במה בדיוק הם צופים.

בסיור שלנו המדריך היה בחור מקסים בשם יותם, שבקולו ניכרת אהבתו הרבה לחיות הספארי וההסבר הועבר עם המון חן והומור המתאימים הן לילדים שבסיור והן למבוגרים.
אז יצאנו לנו לדרך ומאותו רגע הגמד הביתי לא הפסיקה לתאר את מה שהיא רואה בצורה הכי פופולרית בימים אלה, ע"י הצלילים "אוווווווו" ו- "ואווווווו". אז כמו שכבר הסכמנו בתחילה החיות הן אותן חיות..רק קצת יותר עייפות ולכן בסיור יצא לנו להיתקל בחיות הספארי במצבים קצת שונים מבדרך כלל כמו:

קרנפים נחים

ביען מנומנמת

בזברות שעשו את ה"מקלחת" היומית שלהן (כולל זברה אחת בהריון מתקדם)

בג'ירפות הנחות בישיבה (למרות שרבים סבורים שהגי'רפות אינם יושבות לעולם)

ובקן של יענים

הסיור הגיע לשיאו מבחינתי בכל אופן בביקור המדהים באזור האריות. מכוון שאין מצב להכנס לאזור האריות ברכב פתוח כמו הרכבת. הביקור של סיור הלילה באריות מתרחש בקודש הקודשים, בחדרי השינה של האריות.
ושם נתקלנו בחתולי ענק הישנים ממש כמו אחיהם הקטנים שגרים אצלנו בבתים, על הגב או מכורבלים כמו חתלתולי ענק יפים ומרשימים.

עצבני כי הפרענו לו לישון??


ביננו? אחרי החוויה של הביקור בחדרי השינה של האריות והלביאות חזרנו לרכבת כל כך מרוגשות שמבחינתנו הסיור יכל להסתיים באותו הרגע כי מבחינתו הגענו לשיא.
לאחר הסיור בדרך הביתה אחוזות התלהבות מהמראות שלהם נחשפנו הוחלט שלסיור הלילי נחזור שוב ובקרוב מאוד.


מעט מידע על הספארי והמתגוררים בו:

המילה "ספארי", מקורה בשפה הסוואהילית המדוברת באפריקה, ופירושה "מסע". אנו מזמינים אתכם, המבקרים שלנו, לצאת למסע מרתק בעקבות בעלי החיים בסוואנה האפריקנית, הנמצאת כאן, ברמת גן. בספארי מצוי האוסף הגדול ביותר של בעלי חיים במזרח התיכון, והוא מיוחד בעולם כולו בשל העדרים הגדולים הרועים במרחבי השטח האפריקני. בסיור תוכלו לפגוש בכ- 1,600 בעלי חיים מכל העולם, ביניהם: 68 מיני יונקים, 130 מיני עופות ו- 25 מיני זוחלים.
הספארי חרט על דגלו את נושא החינוך לאהבת בעלי החיים והשמירה על מינים הנתונים בסכנת הכחדה.
בספארי פועל בית החולים לחיות בר היחידי בארץ שנולד משיתוף פעולה פורה בין הספארי לרשות הטבע והגנים. בבית החולים מטופלים מדי שנה יותר מ-3000 בעלי חיים. לאחר טיפול ושיקום, רובם שבים אל הטבע .
דרך סיורים ייחודיים ומעטי משתתפים, ניתן לגעת בנושאים אלו ולהנחיל את דרכנו.

הספארי מציע למבקרים מגוון סיורים המתאימים לכל הגילאים:

ספארי חצות: סיור פראי ומסעיר, ברכבת הספארי, בתוככי השטח האפריקני הפתוח, המתרחש בשעה מיוחדת ולא שגרתית. נושא הסיור - "סקס שקרים ובעלי חיים"
אהבה חייתית, אהבה קלאסית, אהבת נשים וחברות אמיצה בקרב קרנפיות הספארי, חיזור גורלי אצל היעלים, ועוד אין סוף סיפורים. הסיור כולל כניסה לבתי הלילה של האריות וסיפורים פיקנטיים על המתרחש בחדרי החדרים של מלך האריות ומשפחתו.
ספארי על הבוקר: מוקדם מאוד בבוקר, עוד בטרם נפתחים שערי הספארי, יוצא לדרכו מסע לקבלת היום החדש. המבקרים מצטרפים לרכבת הספארי עמוסה במשכימי קום. בסיור מתלווים המבקרים לטרקטור בשטח האפריקני. בהמשך הופכים המבקרים לחלק מצוות המטפלים, הם מאכילים ומחלקים העשרות מיוחדות לבעלי החיים עד לפתיחת הגן למבקרים. ניתן להישאר בספארי גם לאחר הסיור.
ספארי בין ערבים: מסע מרתק בספארי, בגבול הדק שבין היום והלילה, כאשר הספארי מתארגן ללינה בסיור ייחודי זה נלווה את בעלי החיים והמטפלים המתכוננים לשעות הערב. ניכנס עם הרכבת לתוך גן החיות ונפגוש את משפחת הגורילות והשימפנזים לפני כניסתם לבתי הלילה, נצפה בהאכלת להקת הזאבים הישראלים, נשמע על הסיפור הייחודי של הזאבה תלתן, נערוך היכרות עם משפחת הפילים מאזור כניסת המטפלים ונאכיל את הג'ירפות בענפים טריים היישר מכף ידנו


משך הסיור כשעתיים ומומלץ להגיע לסיור מצויידים בחולצה על שרוול ארוך כי מעט קריר ברכבת.
לפרטים נוספים על הספארי והסיורים : ספארי ר"ג








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה