יום ראשון, 28 במאי 2017

ה- Hackathon של Tiny love המרוץ אחרי הלהיט הבא לתינוקות

מותג מוצרי התינוקות Tiny Love  קיים בשבוע שעבר את תחרות האקתון  בפעם השלישית בישראל, שאליה הוזמנו מיטב המוחות בניסיון להמציא את הצעצוע החדשני הבא בתחום התינוקות 
ה Hackathon-  התקיים במרכז לחדשנות במכללה למנהל בראשון לציון. במסגרת מרתון חדשנות של 24 שעות, ניסו המשתתפים, מהמוחות המובילים בישראל להמציא רעיון למוצר חדשני שיסייע להורים לספר סיפור לילדיהם בצורה מיוחדת שתתרום להתפתחותם.

בתחרות השנה השתתפו 13 קבוצות שהורכבו מ-70 מתמודדים שנבחרו מתוך מאות אנשים שהגישו מועמדות. הרעיון של האקתון מגיע מעולם ההיי-טק, שבו מכנסים מתכנתים, מפתחים ומעצבים למרתון של 24-48 שעות, שבו הם מתחרים על פיתוח מוצר או פיצוח בעיה טכנולוגית . לקבוצות בהאקתון של טייני לאב היו כל התנאים האופטימאליים לפתח מוצר: כלי יצירה, כלי חיתוך ועבודה, חלקים לבניית דמו, מדפסות תלת ממד ועוד. 

כשמסתובבים בין השולחנות בהאקתון אפשר לפגוש מעצבים, אנשי טכנולוגיה, יזמים, אימהות ואפילו משפחה אחת, משפחת רוסמן, שהתמודדה ביחד כקבוצה; סבא, סבתא וביתם, שהיא אמא טרייה לתינוק. לדבריהם של משפחת רוסמן, הם הגיעו לתחרות כי הם יצירתיים בכל תחומי החיים וכעת, כשנולד נכד חדש למשפחה, זה הזמן להביא את היצירתיות הזו לידי ביטוי גם בתחום התינוקות.

בנוסף למתמודדים, הגיעו לאירוע מגוון אושיות מהתחום, שחלקם גם שימשו כשופטים, ביניהם;  ג'ף סגל, בעלי Dorel העולמית, חברת האם של טייני לאב, מנכ"ל Tiny love פרדי אבוקרט, אוצרת בכירה לעיצוב גלית גאון,, קלינאית התקשורת פרופ' אתי דרומי, המאיירת והסופרת רינת הופר, המעצב התעשייתי ומרצה בבצלאל דורי רגב, ראש החוג לתואר שני בעיצוב משולב ב-HIT פרופ' דודי ראב"ד, ראש המחלקה לעיצוב תעשייתי HIT לוקה אור, חוקרת עולמית לחוויית משתמש של ילדים וטכנולוגיה ד"ר שולי גילוץ, יו"ר מועצת המנהלים של שנקר צבי ימיני ועוד.

בתום מרתון של 24 שעות, הוכרזה הקבוצה הזוכה: עידן נויברג- מעצב המייעץ לאל-על בהיבט העיצובי, מאיה בטאט- סטודנטית לפסיכולוגיה ואנליסטית, רון בובליצקי- מהנדס אווירונאוטיקה ומעצב גרפי, נמרוד בק- יזם ומומחה בגיוס המונים ואורטל זקס- אדריכלית ומעצבת תעשייתית. 

המוצר של הקבוצה הזוכה מאפשר במקביל גם משחק עצמאי של התינוק, וגם לחוות את הסיפור באופן אחר כשההורה משתמש בו. לדברי נמרוד בק, שזכה עם קבוצתו בתחרות, הם המציאו את הרעיון למוצר רק באירוע עצמו ולא הגיעו עם רעיונות מהבית. למעשה, רק אחד מחברי הקבוצה הוא אבא לילדים, השאר למדו את הצרכים במהלך המרתון, קיבלו הכוונה והצליחו להמציא מוצר שגם זכה בסופו של דבר. בנוסף לפרס הכספי של 10,000 ש"ח שבו זכתה הקבוצה, במידה והמוצר יושק, חברי הקבוצה יהנו מתמלוגים על מכירות המוצר לאורך כל חייו בשוק.


קרדיט צילום: ריקי ברוך, רונן גולדמן.



אין תגובות:

פרסום תגובה