יום רביעי, 22 ביוני 2016

קודקוד מציגה את המשחקים שיעשו לכם את הקיץ

המחשבה על החופש הגדול הקרב ובא מכניסה אותי לחרדת "מסכים" .
הרי אם בימים שיש לגמד הבית מסגרת לימודית עד השעה 4 וחצי ועדיין היא מצליחה לבלות עם מסכי הבית (טאבלט, טלוויזיה, סלולרי, מחשב) כמעט 4 שעות אז מה יהיה עלינו בחופש?
כהכנה לניתוק האלקטרוני החלטתי לרענן את ארון המשחקים ע"י משחקי קופסא שיעניקו לה ולנו הנאה בזמן איכות משפחתי וערך מוסף לימודי.בשבילי ובשביל כל אותם אנשים שחרדים בדיוק כמוני חברת קודקוד  מציעה מגוון משחקים שנועדו לשפר יכולות חשובות ביותר כגון יכולות חברתיות והקוגניטיביות.

דוגמאות:
טאבו  - משחק המילים שאסור להגיד
איך משחקים?  - קח כרטיס והבט במילה העליונה. עכשיו עליך לגרום לקבוצה שלך לנחש מהי המילה, בלי להשתמש בחמש
מילות הטאבו שמופיעות בכרטיס. אלו הן המילים שאסור לומר אותן!
אז איך תוכל לגרום לקבוצה שלך לומר "קפאין", כשאסור לך לומר "מעורר", "קוקה קולה", "לילה", נטול" ו"אינסטנט"? הזמן פועל נגדך! אתה יודע מה אתה רוצה להגיד, רק קשה למצוא את המילים הנכונות, מה עוד? שחברי הקבוצה היריבה משגיחים עליך מקרוב ומחכים שתטעה. אם תשתמש באחת ממילות הטאבו – הם יצפצפו בצפצפן ויפסלו אותך מיד! . תצטרך להפעיל את הדמיון וכושר היצירתיות שבך, אוצר מילים עשיר ומהירות מחשבה כדי לנצח. אם הקבוצה שלך מנחשת את המילה, אתם מקבלים נקודה. העבירו את כלי המשחק שלכם קדימה לעבר משבצת הסיום שעל לוח המשחק. הקבוצה הראשונה שמגיעה למשבצת הסיום – היא המנצחת!
גילאים: ילדים 6-8 , נוער 12+ , משפחה
פיתוח מיומנויות: מפתח שפה, מפתח חשיבה, מפתח דמיון , מפתח יצירתיות , מפתח כישורים חברתיים

בומבה - משחק אסוציאציות עם טיימר אלקטרוני המפרה את הדמיון ומעשיר את אוצר המילים. 
איך משחקים?
פותחים קלף נושא ומתחילים, מעבירים את הפצצה מאחד לשני..
כל משתתף אשר מקבל את הפצצה לידיו צריך להעלות אסוציאציה הקשורה לנושא שמופיע בקלף. אין לחזור על מילה שנאמרה וכל אחד אומר מילה עד ש...הפצצה תתפוצץ!
מי שבידו התפוצצה הפצצה - -מפסיד ומקבל את הקלף.
מינימום משתתפים: 3
מי המנצח : המשתתף אשר צבר הכי פחות קלפים.
גילאים:  ילדים 6-8 , ילדים 8-9
פיתוח מיומנויות: מפתח שפה, מפתח חשיבה, מפתח דמיון , מפתח יצירתיות , מיומנויות למידה.
גמד הבית קיבלה את משחק "בומבה" ואחרי עיון קצר בהוראות ביקשה לשחק עם חברותיה.
תיקתוק ה"פצצה" נשמע בכל הבית וכל פיצוץ גרר אחריו קול צחוק מתגלגל.


מה עובר עליך?  -  משחק תחרותי, מלהיב ומשעשע לכל גיל.

המשימות בו מלהיבות את הדמיון, מעודדות יצירתיות ותורמות לפיתוח אינטליגנציה ותקשורת רגשית. קצב ההתקדמות שלכם במרוץ תלוי ביכולתכם להביע רגשות בקול ובתנועה, וביכולתכם לקלוט ולהבין רגשות של אחרים. כי זה לא חשוב מה עושים, חשוב איך מרגישים!

איך משחקים?
מטילים קובייה ויוצרים לתחרות במסלול רצוף הפתעות:
אם מגיעים למשבצת ירוקה, מציגים הצגה.
אם עוצרים על משבצת ורודה צריך לומר משפט מסוים במצב-רוח מסוים.
אם עצרתם על משבצת תכלת – ספרו לכולם איך מרגישים החפצים.
אם הגעתם למשבצת כתומה, צפויה לכם הפתעה מרגשת!
מינימום משתתפים: 2
מי המנצח: הראשון שהגיע לסוף המסלול.
גילאים: ילדים 8-9, נוער 12+
פיתוח מיומנויות: מפתח שפה, מפתח חשיבה, מפתח דמיון , מפתח יצירתיות , מפתח כישורים חברתיים, מפתח מיומנות רגשית.

פנטומימה - נחשו מי אני! קנגורו? חתול? ומה אני עושה? מגהץ? מתרחץ? אולי מטפס על עץ?

פנטו מרים קלף ומתחיל בהצגה ללא מילים!
מי יצליח לנחש למה הוא מתכוון?
פנטו מי מה הוא משחק תיאטרלי תחרותי ומלהיב, המפתח את הדימיון, היצירתיות ואת כישורי התקשורת הבין אישית. לילדים צעירים פנטו מי מה הוא כלי חינוכי מדרגה ראשונה. הוא תורם לפיתוח מיומנויות ההבעה, משכלל את יכולות ההבדלה וההכללה (קטגוריזציה) ומהווה כלי נפלא ללימוד מושגים ומילים.
הקופסא מכילה: לוח משחק, עיגול מזל, קוביות פרס, 4 חפיסות קלפים, שעון חול והוראות מפורטות.
גילאים: ילדים 6-8 , ילדים 8-9
פיתוח מיומנויות: מפתח שפה, מפתח דמיון , מפתח יצירתיות , מפתח כישורים חברתיים

שלום כיתה א' - ההורה הוא המורה הראשון והחשוב ביותר של הילד.

השיתוף והעבודה יחד מחזקים את בטחונו העצמי של הילד ומהווים גורם חשוב בהתפתחותו השכלית והרגשית.
הערכה מחולקת לשלוש פעילויות:
פעילות 1 – תרגול מיומנויות למידה. הפעילות כוללת 36 פעילויות משחקיות העוסקות בנושאים הבאים: חשבון, יחסי גודל, התמצאות במרחב, צורה וצבע, הבחנה בפרטים, רצף.
פעילות 2 – קואורדינציה וראשית כתיבה. 36 פעילויות לתרגול מוטוריקה עדינה על לוחות מחיקים. הפעילויות השונות הן בנושאים הבאים: מעקב אחרי קו, בניית השלם, דמות ורקע, מבוך, העתקת תבנית, השלמת תבנית, רצף בשינוי כיוון או גודל, תרגול כתיבת מספרים ואותיות.
פעילות 3 – משחקי רשת (תרגום מדו-מימד לתלת-מימד). מפתח את ההתמצאות במרחב, את הראייה התלת-מימדית ואת הזיכרון המרחבי והחזותי. מכיל 16 כרטיסי דגמים לבנייה ותבניות מיוחדות לחשיבה עצמית.
גילאים: ילדים 4-5 , ילדים 6-8
פיתוח מיומנויות: מפתח חשיבה, מפתח דמיון , מיומנויות למידה

עת לאיית- כרטיסי המשחק נבחרו בקפידה כדי לענות על רשמת התפתחותו של ילד בגיל 5

המשחק מאפשר אינסוף פעילויות עצמאיות ופיתוח ליצירתיות שלכם ושל ילדכם.
המשחק בנוי לפי דרגת קושי עולה:
מתחילים: עורכים היכרות עם אותיות הא'-ב'.
מתקדמים: בונים מילה לפי תמונה.
מצטיינים: כותבים מילים ומשפטים על הלוח המיוחד ללא שימוש בכרטיסים.
גילאים: ילדים 4-5 , ילדים 6-8
פיתוח מיומנויות: מפתח שפה, מפתח מוטוריקה עדינה, מפתח חשיבה, מיומנויות למידה.

לפרטים נוספים אודות משחקי קודקוד : קודקוד






צילום: יח"צ קודקוד










אין תגובות:

פרסום תגובה